ေ၀ဖန္မွဳဆိုသည္မွာတစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦးအထင္အျမင္၊အယူအဆကြာဟမွဳအတြက္ကိုင္တြယ္နည္းတစ္မ်ိဳးပင္။
လူတစ္ဦးသည္တိတ္တိတ္ေနျခင္း။ေၾကာက္ရြံ ့ျခင္းရိွေနပါလွ်င္ပြင့္လင္မွဳမရိွေသာထိုသူသည္အျခားတစ္ဖက္
ကိုသူတို ့အျမင္သေဘာထားအတြက္အခြင့္အေရးေပးလိုက္သလိုျဖစ္တတ္ေပသည္။အျခားမွားယြင္းေသာ
ယူဆခ်က္တစ္ခုမွာေ၀ဖန္မွဳေၾကာင့္ပါးစပ္ေကာင္းသူ။စကားမ်ားသူ။ျပသနာရွာတတ္သူဟုလဲြမွားစြာယူဆ
ေနျခင္းပင္ျဖစ္သည္။
ေ၀ဖန္တတ္ျခင္းသည္အျခားသူတို ့အတြက္ေကာင္းေသာအခ်က္လည္း၇ိွေပသည္။လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားသည္
သူတို ့မလိုလားခ်က္မ်ားကိုဖြင့္ဟေျပာဆိုတတ္ၾကေသာ္လည္းတစ္ဖက္သားေျပာစကားကိုနားေထာင္ခ်င္စိတ္
မရိွတတ္ၾကေပ။ထို ့ေၾကာင့္လည္းမေက်နပ္စရာေတြျဖစ္ျဖစ္ေနရေပသည္။သူတို ့ေျပာစကားကိုနားမေထာင္
ျခင္း၊သူတို ့အျမင္သေဘာထားကိုတင္ျပခြင့္မရျခင္းတို ့သည္သူတို ့အတြက္ေစာ္ကားခံရသလိုျမိဳသိပ္ထားရေသာ
ခံစားခ်က္တစ္ရပ္ျဖစ္ေပသည္။
အစပ်ိဳးဆက္ဆံေရးနယ္ပယ္တြင္တစ္ဦးသည္အျခားတစ္ဦးအျပဳအမူေၾကာင့္စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ေစခဲ့လွ်င္
(မရည္ရြယ္ေသာ္လည္း)စကားတုန္ ့ျပန္ေျပာဆိုမွဳမရိွေပ။ယင္းေၾကာင့္ခံရသူမွာသူ ့ထင္ျမင္ယူ ဆခ်က္တို ့မွာ
တန္ဖိုးမရိွဟုသူ ့ဘာသာထင္ျမင္ကာေျပာဆို၇န္မစဥ္းစားေတာ့ေပ။(အျခားသူတို ့ကညလး္ထိုသူ ့အားေ၀ဖန္ခ်က္
ေပး၇န္တိုက္တြန္းပါကထိုအစဲြေၾကာင့္သူသည္ဘယ္ေတာ့မွပြင့္ပြင္းလင္းလင္းေ၀ဖန္ေျပာဆိုတတ္မယ္မဟုတ္ေပ။)
ကြ်ႏု္ပ္တို ့သည္ျခားသူတို ့အားနာက်င္ေစရန္မရည္ရြယ္ေသာ္လည္းကြ်ႏု္ပ္တို ့စကားေၾကာင့္တစ္ဖက္သားစိတ္
ထဲတြင္ဖိစီႏွိပ္စက္သလိုခံစားရေစတတ္သည္ကိုသတိျပဳသင့္သည္။တကယ္လို ့မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ကသင့္အား
စကားေျပာလာလွ်င္သိုသူေျပာေနေသာစကားကိုနားေထာင္ျခင္း၊အေထာက္အကူေပးျခင္းအားျဖင့္ထိုသူေျပာ၇ဲ
ဆိုရဲရိွလာေအာင္ကူညီရမည္။ထိုသုိ ့ကူညီရာတြင္ေ၀ဖန္မွဳအႏုပညာကိုထိုသူ ့အတြက္အဆင့္ဆင့္ေလ့က်င့္ေပး
ရမည္။သို ့မွသာမွ်တေသာ၊တိက်ေသာ၊အျပန္အလွန္ရပ္တည္မွဳ....ႏွစ္ဦးနွစ္ဘက္အျပန္အလွန္ရိွေသာတိုးတက္
ေသာစနစ္ျဖစ္ေပမည္။ေအာက္ေဖာ္ျပပါအခ်က္အခ်ိဳ ့သည္ေ၀ဖန္ျခင္းအႏုပညာစနစ္အတြက္အသံုး၀င္ေစလိမ့္မည္။
အစပ်ိဳးေ၀ဖန္နည္းအခ်ိဳ ့
- သင့္အားမတရားတစ္ဖက္သတ္ေျပာေနသူဟုထင္ျမင္သူကိုသာေ၀ဖန္ပါ။အျခားသူမ်ားကိုသိမ္းက်ံဳးဆဲြသြင္းေ၀ဖန္မွဳမျပဳပါႏွင့္။
 - အျခားသူမ်ားေရွ ့တြင္သင္ေ၀ဖန္လိုသူရဲ ့အားနည္းခ်က္၊ခ်ိဳ ့ယြင့္ခ်က္ေတြကိုေဖာ္ထုတ္ကာတိုက္ခိုက္မွဳမျပဳပါႏွင့္။
 - သင္ေ၀ဖန္လိုသူကိုအျခားထိုသူ ့ထက္သာလြန္သူတို ့ႏွင့္ႏိွဳင္းယွဥ္ေ၀ဖန္ျခင္းမျပဳပါႏွင့္၊
 - သင့္ဘက္ကခိုင္လံုေသာေ၀ဖန္ခ်က္ကိုသာတင္ျပပါ။(ေကာလဟာလ၊မတိက်ေသာသတင္းစကားအတြက္လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကိုမေ၀ဖန္သင့္ပါ။မိမိတိတိက်က်သိေသာအေၾကာင္းကိုသာေ၀ဖန္ပါ။
 - သင္တစ္ၾကိမ္တစ္ခါေ၀ဖန္မိေသာအေၾကာင္းကိုထပ္တလဲလဲေျပာဆိုျခင္းမွေရွာင္ၾကဥ္ပါ။အျခားသူမ်ားကထိုအခ်က္ကိုစဥ္းစားရန္အခ်ိန္ေပးပါ။
 - ေ၀ဖန္ခံရသူအတြက္ျပဳျပင္လြယ္မည့္အျပဳသေဘာေဆာင္သည့္ေ၀ဖန္မွဳကိုသာျပဳလုပ္ပါ
 - တစ္ၾကိမ္တစ္ခါတြင္ေ၀ဖန္မွဳတစ္ခုသာျပဳပါ။
 - နိဒါန္း၊အခ်ီးစကားမ်ားကိုေရွာင္ၾကည္ပါ။
 - သင္ကအျပဳသေဘာေဆာင္ေသာေ၀ဖန္မွဳျပဳျခင္းအတြက္(မွန္ကန္ေသာအက်ိဳးတစ္ခုခုျပဳရန္)လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္အားေတာင္းပန္ရွင္းလင္းရန္မလိုပါ။
 - ကိုယ္ေရးကိုယ္တာတိုက္ခိုက္မွဳျဖစ္ေစမည့္အျပဳအမူအေျပာဆိုမ်ားကိုေရွာင္ၾကည္ပါ။
 - သင္ေ၀ဖန္မွဳျပဳေနခ်ိန္တြင္အျခားနားေထာင္သူတို ့မျငိမ္မသက္ျဖစ္ေနလွ်င္အျပစ္မဆိုပါႏွင့္။လ်စ္လ်ဴရွုေနပါ။
 - အျမဲတမ္းနွင့္ဘယ္ေတာ့မွဆိုသာစကားႏွစ္လံုးကိုသံုးစဲြျခင္းမျပဳပါႏွင့္။
 - အျခားသူမ်ားကိုမေ၀ဖန္ေသာ္လည္းထိူသူမ်ားကသင့္ေ၀ဖန္ခ်က္အေပၚပြင့္လင္းေသာသေဘာထားရိွမည္(သင္ႏွင့္တစ္ထပ္တည္းက်ႏိုင္မည္)ဟုမယူဆပါႏွင့္။
 

No comments:
Post a Comment