post အသစ္တစ္ပုဒ္တင္ႏိုင္ဖို ့အတြက္ကြ်န္ေတာ္လည္းရသမွ်အခ်ိန္ေလးထဲေနၾကိဳးစားျပီးတင္ေပးလိုက္   ပါျပီ။ အားလံုးကိုေျပာၾကားထားတဲ့အတိုင္းပါပဲ...ကြ်န္ေတာ့္ေက်းဇူးရွင္ဦးေလးေဆးရံုတက္ရေလာက္တဲ့   က်န္းမာေရးကိစၥေၾကာင့္ကြ်န္ေတာ့္အေနနဲ ့ယခုရက္ပိုင္းအတြင္းမွာအလုပ္လည္းမ်ားပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ခုလို   စိတ္ရွည္ရွည္နဲ ့လာေရာက္ဖတ္ရွဳၾကတဲ့ visitor မ်ားအတြက္ post အသစ္ေလးေတြတင္ေပးလိုက္ပါတယ္။
ခုတစ္ေလာျမင့္မားလာတဲ့နည္းပညာနဲ ့အရည္အေသြးျပိဳင္ဆိုင္မွဳေတြထဲမွာ နာမည္ေက်ာ္ Graphic Card ကုပၼဏီၾကီးႏွစ္ခုျဖစ္တဲ့ Nvidia နဲ ့ATI တို ့ရဲ ့နည္းပညာအရည္အေသြးျပိဳင္ဆိုင္မွဳကိုႏွိဳင္းယွဥ္ေဖာ္ျပခ်က္ အေနနဲ ့ေရးသားလိုပါတယ္။ Nvidia ကေတာ့ 3 way SLI နည္းပညာျဖစ္ျပီး ATI ကေတာ့ Cross fire နည္းပညာ ေတြအေၾကာင္းကိုအဓိကထားေရးသားလိုပါတယ္။
SLI
SLI နဲ ့ပတ္သက္ျပီးကြ်န္ေတာ္တို ့ေလ့လာမိသေလာက္ကေတာ့ SLI ကို ၁၉၉၈ ကထုတ္တဲ့ Voodoo 2 Card မွာ 3dfx ဆိုတဲ့အမည္နဲ ့စတင္မိတ္ဆက္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ကတည္းက SLI ဆိုတာရိွခဲ့တာျဖစ္ျပီး SLI = Scan Line Interleaving ကိုအတိုေကာက္ေခၚေ၀ၚခဲ့တာျဖစ္ျပီးသူ ့ရဲ ့ အလုပ္လုပ္ပံုကေတာ့ GPU (Graphic Processing Unit .....Graphic Card တိုင္းမွာ GPU လို ့ေခၚတဲ့အဓိ က Operate လုပ္ေပးတဲ့ chip ေလးရိွပါတယ္။) က Graphic Works ကို Group of Lines တစ္ခုစီအေနနဲ ့ခဲြျခမ္း စိတ္ျဖာ အလုပ္လုပ္ေစပါတယ္။ ( သေဘာကေတာ့ Graphic နဲ ့ပတ္သက္လို ့processing လုပ္ရမယ့္ data ေတြကို စံု၊မ ခဲြလိုက္ျပီး စံုေတြကိုသပ္သပ္တစ္လိုင္းနဲ ့အလုပ္လုပ္ေစတယ္။မေတြကိုသပ္သပ္တစ္လိုင္း နဲ ့ ့စုျပီးအလုပ္လုပ္ေစတာမ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။ ) Nvidia က 3dfx နည္းပညာကို ၂၀၀၁ ခုႏွစ္, April လ -19 မွာ၀ယ္ယူခဲ့ျပီးေတာ့ update အနည္းငယ္ျပဳလုပ္ခဲ့ျပီးေတာ့ သူတို ့ရဲ ့june 2004 မွာထုတ္တဲ့ Graphic Card မွာဒီနည္းပညာအေၾကာင္းကိုမိတ္ဆက္ခဲ့ပါတယ္။ SLI အမည္ကိုလည္း Salable Link Interface ဆိုျပီး definition ေျပာင္းခဲ့ပါတယ္။
ကဲ...ဒါကေတာ့ SLI နည္းပညာအေၾကာင္းနဲ ့Nvidia ကဘယ္လိုရယူခဲ့လဲဆိုတဲ့သမိုင္းေၾကာင္းျဖစ္ပါတယ္။ ခုကေတာ့ SLI ရဲ ့အလုပ္လုပ္ပံုအေသးစိတ္ကိုေျပာခဲ့ျပီးပါျပီ။ဒီထက္နည္းနည္းအေသးစိတ္ထပ္ေလ့လာၾက ရေအာင္......
SLI ကေတာ့ေအာက္ပါအဆင့္ဆင့္အတိုင္းအလုပ္လုပ္ေဆာင္တာျဖစ္ပါတယ္။
(1) SFR ( Split Frame Rendering) - Graphic frame တစ္ခုကိုအစိတ္အပိုင္းႏွစ္ခု
အျဖစ္ခဲြထုတ္ျပီးေတာ့ မတူညီတဲ့ GPU ႏွစ္ခုစီပို ့ပါတယ္။ SLI ကို သံုးဖို ့Graphic Card ႏွစ္ကဒ္လိုပါတယ္။ ဒါမွသာ SLI mode ကိုသံုးႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။
(2) AFR ( Alternate Frame Rendering) - GPU တစ္ခုက frame တစ္ခုလံုး processing လုပ္ႏိုင္ပါတယ္။ GPU တစ္ခုက current frame တစ္ခုကို processing လုပ္ေနသလို ေနာက္ GPU တစ္ခုကလည္း frame တစ္ခုကို render လုပ္ျပီး Process လုပ္နိုင္ဖို ့အသင့္ျပင္ထားပါတယ္။ တကယ္လို ့ ပထဆံုး frame ကို processing လုပ္ျပီးတာနဲ ့ ဒုတိယ frame ဟာလည္း rendering လုပ္ျပီး Processing လုပ္ဖို ့အသင့္ျဖစ္ေနပါျပီ။အဲသလိုပဲ..တတိယ frame ၀င္လာရင္လည္း render ကိုတစ္ခါတည္းလုပ္ဖို ့အ သင့္ျဖစ္ေစျပီး GPU အားတာနဲ ့processing လုပ္ႏိုင္ေစပါတယ္။ဒါကို 3-ways SLI လို ့ေခၚတာျဖစ္ပါတယ္။
AFR of SFR - ဒါကေတာ့ SLI ကို Quad လုပ္ျပီးသံုးတဲ့ system ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္လို ့GPU ႏွစ္ခုက SFR mode အေနနဲ ့Frame တစ္ခုကို Process လုပ္ေနခ်ိန္မွာ အျခားေသာ GPU ႏွစ္ခုကလည္း ေနာက္ထပ္ frame တစ္ခုကို SFR Mode နဲ ့ပဲ Processing လုပ္ေနျပီျဖစ္ပါတယ္။
(3) SLI AA ( Anti-Aliasing ) ဒါကေတာ့ game performance ကိုထက္ကို image quality ကိုပိုေကာင္း ေစတာပါ။ ဒီ mode နဲ ့run မယ္ဆိုရင္ေတာ ့game ကိုေႏွးေကြးေစႏိုင္ျပီး ပံုထြက္ေတာ့ အလြန္ေကာင္းမြန္ ေစပါတယ္။ ရိုးရိုး Graphic Card တစ္ကဒ္မွာဆိုရင္ေတာ့ 4x (or) 8 x Anti-Aliasing mode ရႏိုင္ေပ မယ့္ SLI သံုးထားတဲ့ ကတ္ေတြမွာေတာ့ 8x,16x (or) 32 x နဲ ့ကိုယ့္စိတ္ၾကိဳက္ရႏိုင္ေစပါတယ္။ windows Vista မွာေတာ့ ဒီ mode ကိုမရႏိုင္ပါ။
SLI ကို PCI Card အေနနဲ ့ရႏိုင္တာျဖစ္ျပီး x16 PCI slots အနည္းဆံုးသံုးခုေလာက္ပါ၀င္ျပီး Nvidia 3-ways SLI ကို support လုပ္ႏိုင္တဲ့ motherboard နဲ ့အသံုးျပဳမွာသာအဆင္ေျပေစႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။
ဟုတ္ျပီဗ်ာ။ကတ္ေတြကိုစိုက္ျပီးပါျပီ။ ဘယ္လိုအခ်ိတ္အဆက္လုပ္မလဲဆိုေတာ့ Private Connector (သို ့) SLI Bridge တစ္ခုေတာ့လိုမွာေပါ။ ကတ္ေတြစိုက္ျပီး SLI Bridge နဲ ့ခ်ိတ္ေပးရပါမယ္။ တစ္ခု၇ိွတာက အဲဒီ device က PCI Bus speed ကို အသံုးမျပဳတဲ့အတြက္ mothberboard ေပၚက PCI slot က x8 ျဖစ္ေန လည္းကိစၥေတာ့မရိွပါ။ ျခြင္းခ်က္အေနနဲ ့Nvidia Geforce 66000, 7100 နဲ ့7300 series ေတြကေတာ့ SLI bridge မလိုပါ။
Graphic Card ေတြကို SLI သံုးမယ္ဆိုရင္ GPU တူရမယ္၊ Manufacturer တူရမယ္၊ Graphic BIOS တူ  ရပါမယ္။ Geforce 6600 ကေတာ့ SLI ကို support လုပ္ပါတယ္။ Geforce 8800 GTX, Geforce 8800 Ultra, Geforce GTX 260 နဲ ့Geforce GTX 280 ကတ္ေတြ ကေတာ့ 3-ways  SLI ကို အျပည့္အ၀ support လုပ္ပါတယ္။ ဒီ ကတ္ေတြကသံုးတဲ့ mode မွာေတာ့ SLI connector တစ္ခုထပ္မံပါ၀င္တဲ့ SLI Bridged ( စုစုေပါင္းႏွစ္ခု) နဲ ့သံုးရတာျဖစ္ပါတယ္။ပံုေလးကိုၾကည့္လိုက္ပါ။
Quad SLI အတြက္ဆိုရင္ေတာ့ graphic card 4 ခုအထိသံုးစရာမလိုပါဘူး။ Geforce 7950GX2 ႏွစ္ကတ္ (သို ့) Geforce 9800GX2 ႏွစ္ကတ္ကို parallel installed လုပ္ထားရံုနဲ ့ရႏိုင္ျပီျဖစ္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို ့လဲ ဆိုေတာ့အဲဒီအမ်ိဳးအစား graphic card တစ္ခုစီမွာ GPU ႏွစ္ခုစီပါ၀င္တာျဖစ္ျပီး ႏွစ္ကတ္ေပါင္း (စုစုေပါင္း) GPU 4 ခုျဖစ္သြားလို ့ပါပဲ။
problem ရယ္လို ့ေျပာရမယ့္အခ်က္တစ္ခုေတာ့ရိွတယ္ဗ်။သူက multi display ေတာ့မရဘူး။ monitor တစ္လံုး(သို ့) output device တစ္ခုနဲ ့ပဲ SLI ကိုအသံုးျပဳႏိုင္ေစမွာျဖစ္ပါတယ္။
Theory အရေျပာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ Game performance ကိုႏွစ္ဆပိုျမန္ေစမယ္လို ့ဆိုထားေပမယ့္ practical မွာေတာ့ ထူးထူးျခားျခားျဖစ္ေစတာေတာ့မေတြ ့ရပါဘူး။ တစ္ခ်ိဳ ့ေသာ Games ေတြမွာေတာ့ performance ပိုေကာင္းလာတာကိုေတြ ့ရျပီး 100% ေလာက္ performance တက္လာမ်ိဳးမရိွပါဘူး။
Hybrid SLI - ဒါကေတာ့ Geforce Boost နဲ ့Hybrid power နည္းပညာႏွစ္ခု ကိုေပါင္းထား တဲ့နည္းပညာ တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။
Geforce Boost နည္းပညာကေတာ့ Motherboard မွာပါတဲ့ on board video ကို 3D performace ပို ေကာင္းေစေအာင္ျမွင့္ေပးတဲ့ feature ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီနည္းပညာကို support လုပ္တ့ဲ motherboard ေတြကေတာ့အေျခခံအားျဖင့္ Nvidia chipset နဲ ့လာတာျဖစ္ျပီး (သို ့) Nvidia နဲ ့partner jointed ေတြျဖစ္ျပီးေတာ့ အဲဒီ Motherboard ေတြမွာ တကယ့္ Graphic Card အစစ္ကို install လုပ္ျပီးစက္ဖြင့္ လိုက္ရင္ on-board + graphic card တို ့ဟာ parallel SLI အျဖစ္အလုပ္တဲြဖက္လုပ္ေစျပီး 3D performance ကို ေကာင္းမြန္စြာလုပ္ေဆာင္ေစပါတယ္။
ဒီလိုတဲြဖက္လုပ္ေဆာင္တာမ်ိဳးကို Geforce 8400 GS နဲ ့8500 GT ကတ္ေတြမွာေတြ ့ႏိုင္ပါတယ္။
Hybrid power ဆိုတာကေတာ့ သင္ကတကယ္လို ့Game တို ့Graphical Software ေတြမ run ဘူးဆိုရင္
Graphic card ကိုပိတ္ထားျပီး energy saving လုပ္ေပးတဲ့အဆင့္ျမင့္ features တစ္မ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလို အေျခအေနမ်ိဳးဆိုရင္ေတာ့ motherboard မွာပါတဲ့ video supported chipset ကသာ ပုံမွန္ video ေတြအတြက္ operate လုပ္ေပးတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ Hybrid power သံုးဖို ့အကိုက္ညီဆံုး graphic card ေတြကေတာ့ Geforce 9800GTX နဲ ့ Geforce 9800GX2 အမ်ိဳးအစားကတ္ေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ အမ်ိဳးအစားကတ္ေတြမဟုတ္ဘူးဆိုရင္ေတာ့သင္ဟာဒီနည္းပညာကိုသံုးလို ့ရနိုင္မွာမဟုတ္ပါဘူး။
ဒီ Hybrid SLI နည္းပညာကအထက္ကေျပာထားတဲ့ Geforce Boost နဲ ့Hybrid Power နည္းပညာႏွစ္ခု ကိုေပါင္းစပ္ထားတာျဖစ္ျပီး ေတာ့ windows vista မတိုင္ခင္က OS ေတြ( Windows 200,XP ) တို ့နဲ ့အလိုက္ဖက္ဆံုးအသံုးျပဳႏိုင္ေစပါတယ္။ ဒါကေတာ့ Nvidia ရဲ ့SLI နဲ ့3-ways SLI နည္းပညာေတြအ ေၾကာင္းျဖစ္ပါတယ္။ ကဲ..ဒါဆို Cross Fire အေၾကာင္းဆက္ၾကစို ့ဗ်ာ။
Cross Fire
Nvidia ကတစ္ဖက္မွာသူ ့ရဲ ့graphic နည္းပညာနဲ ့အရည္အေသြးကိုျမွင့္ျပီး Graphic Card ေလာကကို စိန္ေခၚျပိဳင္ဆိုင္လာခ်ိန္မွာ AMD ကလည္းသူ ့ရဲ ့ATI chipset သံုးတဲ့ Graphic Card ေတြအတြက္ေျခ လွမ္းေတြေနာက္မက်ခဲ့ပါဘူး။ NVIDIA ရဲ ့SLI နည္းပညာ ထက္ကို ATI ရဲ ့ Crossfire ကသာသြားတဲ့ အဓိကအခ်က္ကေတာ့ Graphic Card ေတြရဲ ့GPU ေတြတူစရာမလိုပါဘူး ....တစ္ခ်ိဳ ့ေသာ setting ေလး ေတြ adjust လုပ္ရံုကလဲြျပီး GPU မတူတဲ့ Graphic Card ေတြအခ်င္းခ်င္းခ်ိတ္ဆက္ျပီးသံုးႏိုင္ေစပါတယ္။
Cross Fire နည္းပညာက ေအာက္ပါအဆင့္ေတြကို image render လုပ္တဲ့ေနရာမွာသံုးပါတယ္။
(1).Scissors: ဒါကေတာ့ SLI ရဲ ့SFR ( Split frame Rendering) နဲ ့လုပ္ေဆာင္ပံုသေဘာတရား
ခ်င္းဆင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့အတိအက်ေတာ့မတူပါဘူး။ Graphic Card ႏွစ္ကတ္ကို Cross Fire သံုးထားရင္ Graphic Card ႏွစ္ကတ္အနက္ GPU ပိုျမင့္တဲ့ Graphic Card က Processing လုပ္မယ့္ Screen ရဲ ့တစ္ ၀က္ကို ယူျပီး render လုပ္လိုက္ပါတယ္။ ျပီးေတာ့ေနာက္တစ္ကတ္ကလုပ္ေနတဲ့ က်န္ပံုရိပ္တစ္၀က္ render လုပ္ေနတာကိုစိတ္ရွည္ရွည္နဲ ့ေစာင့္ျပီးေတာ့ေနာက္ frame တစ္ခုအတြက္ကိုအသင့္ျဖစ္ေစပါ တယ္။ ျမန္တဲ့ ကတ္ေကာ ေႏွးတဲ့ကတ္ ေကာ speed အတူတူနဲ ့အလုပ္လုပ္ေစတယ္ဆိုရင္ ေတာ့ Performace ထိခိုက္ေစပါလိမ့္မယ္။ဒီေတာ့ ဒါကိုေျဖရွင္းဖို ့Cross fire မွာ Dynamic Load Balancing ဆို တဲ့ features တစ္ခုပါ၀င္လာပါတယ္။ ဒီ featues ကေတာ့ ပံုရိပ္ရဲ ့တစ္၀က္စီကိုခဲြျပီး GPU ႏွစ္ခုဆီကိုပို ့တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ပိုျမန္တဲ့ GPU ဆီကို ပံုရိပ္ရဲ ့၄ ပံု၃ ပံု(သို ့) သင့္ေလ်ာ္သလိုပိုၾကီးတဲ့အရြယ္အစားတစ္ခု နဲ ့render လုပ္ေစပါတယ္။တစ္ခ်ိန္နက္တည္းအျခား GPU ဆီကိုက်န္တဲ့ ၄ ပံုတစ္ပံုကိုပို ့ျပီးတစ္ခ်ိန္တည္း render process လုပ္ေစပါတယ္။ GPU ႏွစ္ခုလံုး တစ္ျပိဳင္နက္တည္း render & process ကိုတစ္ခ်ိန္္ တည္းအျပီးလုပ္ေဆာင္ေစတဲ့ feature ျဖစ္ပါတယ္။ ( GPU ရဲ ့speed ေတြကိုလိုက္ျပီး လုပ္ႏိုင္မယ့္အတိုင္း အတာကို သတ္မွတ္ျပီး processing တစ္ျပိဳင္နက္တည္းလုပ္ေစတာပါ)
(2) Super Tiling - ဒီအဆင့္မွာေတာ့ Screen ကိုပိုမိုေသးငယ္တဲ့ Squre Portion ( tiles ) အျဖစ္ကို ခဲြျခမ္းတဲ့အဆင့္ျဖစ္ပါတယ္။ tile တစ္ခုစီမွာ 32 X 32 pixels စီရိွျပီးေတာ့ Graphics Cards ဒီ tiles ေလး ေတြကို Handle လုပ္ေပးပါတယ္။ တကယ္လို ့GPU speed မတူညီတဲ့ Graphic Card ႏွစ္ခုကို cross fire လုပ္သံုးထားရင္ GPU ပိုျမန္တဲ့ Graphic Card ကအျခား GPU ရိွတဲ့ Graphic Card ထက္ကို tiles အမ်ားအျပားကိုဆဲြယူျပီး render လုပ္ႏိုင္ေစပါတယ္။
(3) Alternate Frame Rendering (AFR) - AFR ကေတာ့ SLI AFR နဲ ့လုပ္ေဆာင္ပံုခ်င္းတူတူပါပဲ။ တစ္ကတ္က video frame render လုပ္ေနခ်ိန္မွာက်န္တစ္ကတ္က ေနာက္ frame ကို render လုပ္ေန တဲ့ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ကိုဆိုလိုတာပါ။
(4) Super AA - SLI AA နဲ ့တူတူပါပဲ။ Super AA ( Anti-Aliasing) က Game performance ထက္ image quality ကိုပိုေကာင္းေအာင္စြမ္းေဆာင္တာပါ။ ဒီအဆင့္မွာေတာ့ Super AA ကို x14 အထိျမွင့္သံုး ႏိုင္ပါတယ္။
ွSLI လိုပါပဲ ....PCI Express Card (x16) ေတြနဲ ့လာတာျဖစ္ျပီး motherboard ကလည္း x16 PCI Slot ေတြျဖစ္ဖို ့လိုပါတယ္။ Motherboard ေတြက AMD/ATI (သို ့) Intel Chipset ေတြျဖစ္ဖို ့လိုျပီး PCI x16 slot ႏွစ္ခု (သို ့) ေလးခုေလာက္ထိပါဖို ့လိုပါတယ္။( Cross Fire သံုးဖို ့အတြက္)။ Crossfire သံုးထားရင္
အဲဒီ PCI 16x Slot ေတြက x8 နဲ ့သာအလုပ္လုပ္ပါတယ္။ (မွတ္ခ်က္အေနနဲ ့သတိျပဳႏိုင္ေအာင္ပါ)
Crossfire ကလည္း single Display ( monitor တစ္ခု (သို ့) output တစ္ခု) ပဲအသံုးျပဳလို ့ရပါတယ္။ Multi Dispaly ( monitor အမ်ားၾကီးခ်ိတ္ၾကည့္တာတို ့ဘာတို ့) မရပါ။
CrossFire မွာ မ်ိဳးဆက္ ( ၃ ) မ်ိဳးရိွပါတယ္။
1.CrossFire - ပထမဆံုးေပၚတဲ့ မ်ိဳးဆက္ျဖစ္ျပီး problem ႏွစ္ခုရိွပါတယ္။ ပထမတစ္ခုကေတာ့ Crossfire Edition လို ့ေခၚတဲ့ master card ကိုလိုအပ္တာျဖစ္ပါတယ္။ ကတ္ႏွစ္ကတ္စိုက္ျပီး CrossFire လုပ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ တစ္ကတ္က CrossFire Edition( ဥပမာ..တစ္ကတ္က Radeon X850 Cross Fire Editon ) ျဖစ္ရမွာျဖစ္ျပီးေနာက္တစ္ကတ္ကေတာ့ ရိုးရိုးသာ မန္ကတ္( Radeon X850 XT) ျဖစ္ရပါမယ္။ ႏွစ္ကတ္လံုးကေတာ့ Radeon X850 XT ျဖစ္လို ့မရပါဘူး။
ဒုတိယတစ္ခုကေတာ့ ႏွစ္ကတ္လံုးနဲ ့ခ်ိတ္ဆက္ရမယ့္ ၾကိဳးလိုတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒုတိယကတ္က DMS-59 နဲ ့
ပထမကတ္ ( CrossFire Edition ကတ္) က VHDCI ( Very High Density Cable Interconnect) နဲ ့ခ်ိတ္ဆက္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ေအာက္ကပံုကိုၾကည့္ပါ။
ဒီအမ်ိဳးအစား Cross Fire က Resolution ကို 2560 X 1600 အထိျမွင့္ႏိုင္စြမ္းရိွပါတယ္။
အေစာကေျပာခဲ့သလိုပါပဲ ....Cross Fire လုပ္မယ့္ ကတ္ေတြက GPU တူဖို ့မလိုပါဘူး။ဒါေပမဲ့ သူနဲ ့လုိက္ဖက္တဲ့ Series ေတြျဖစ္ဖို ့ေတာ့လိုပါတယ္။
(2)Native Cross Fire - ဒုတိယမ်ိဳးဆက္ Cross Fire ျဖစ္ျပီး သူလည္း problem ႏွစ္မ်ိဳးေတာ့ရိွတယ္ ဗ်။ ပထမတစ္ခုကေတာ့ master card နဲ ့ cable ဟာ bridge interface ( SLI bridged ) လိုမ်ိဳး သံုးရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အျမင့္ဆံုး resolution က 2560 X 2048 ျဖစ္ပါတယ္။
(3) Corss Fire X - တတိယမ်ိဳးဆက္ Crossfire ျဖစ္ျပီးေတာ့AMD/ATI Chip သံုး Graphic Card ေလးကတ္တစ္ျပိဳင္နက္ တည္းစိုက္ျပီး Native Cross Fire သံုးႏိုင္တဲ့ Cross Fire အမ်ိဳးအစားျဖစ္ပါတယ္။ ခ်ိတ္ဆက္ရတဲ ့connector နဲ ့Bridge ေတြဟာ Native နဲ ့အတူတူပဲျဖစ္ျပီး ကြာျခားခ်က္ကိုေတာ့ပံုကို ၾကည့္လိုက္ပါ။ Radeon HD 3870 နဲ ့ Radeon HD 3850 တို ့ဟာ Cross Fire X ကို support လုပ္ပါ တယ္။ Cross Fire X က AMD spider Gaming Platform ရဲ ့တစ္စိတ္တစ္ေဒသျဖစ္ပါတယ္။ Cross Fire X ကိုသံုးမယ္ဆိုရင္ေတာ့ motherboard မွာ ကတ္ေလးကတ္စိုက္ႏိုင္တဲ့ support လုပ္ႏိုင္တဲ့ motherboard ကို essential အေနနဲ ့လိုအပ္မွာျဖစ္ပါတယ္။
Hybrid CorssFire X
ဒါကလည္း Nvidia ရဲ ့Hybrid နဲ ့အတူတူပဲျဖစ္ပါတယ္။ on board ေပၚက video performance ကို တကယ္ ့real graphic card စိုက္လိုက္တာနဲ ့parallel crossfire အေနနဲ ့လုပ္ေဆာင္ျပီး Game performance ကိုပိုျပီးေကာင္းမြန္လာေစပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ Hybrid Cross Fire X ကိုအသံုးျပဳမယ္ဆိုရင္ေတာ့ Graphinc Card ရဲ ့Cross Fire နဲ ့လိုက္ဖက္ မယ့္ Chipset support လုပ္တဲ့ motherboard ကိုသံုးဖို ့လိုပါလိမ့္မယ္။
ကဲ...ဒီေလာက္ဆိုရင္ Nvidia ရဲ ့SLI နည္းပညာနဲ ့AMD ရဲ ့Cross Fire နည္းပညာေတြအေၾကာင္းအ ၾကမ္းဖ်င္းနားလည္မယ္လို ့ထင္ပါတယ္။ အားလံုးပဲပညာဗဟုသုတၾကြယ္၀တိုးတက္ၾကပါေစဗ်ာ။
ခုတစ္ေလာျမင့္မားလာတဲ့နည္းပညာနဲ ့အရည္အေသြးျပိဳင္ဆိုင္မွဳေတြထဲမွာ နာမည္ေက်ာ္ Graphic Card ကုပၼဏီၾကီးႏွစ္ခုျဖစ္တဲ့ Nvidia နဲ ့ATI တို ့ရဲ ့နည္းပညာအရည္အေသြးျပိဳင္ဆိုင္မွဳကိုႏွိဳင္းယွဥ္ေဖာ္ျပခ်က္ အေနနဲ ့ေရးသားလိုပါတယ္။ Nvidia ကေတာ့ 3 way SLI နည္းပညာျဖစ္ျပီး ATI ကေတာ့ Cross fire နည္းပညာ ေတြအေၾကာင္းကိုအဓိကထားေရးသားလိုပါတယ္။
SLI
SLI နဲ ့ပတ္သက္ျပီးကြ်န္ေတာ္တို ့ေလ့လာမိသေလာက္ကေတာ့ SLI ကို ၁၉၉၈ ကထုတ္တဲ့ Voodoo 2 Card မွာ 3dfx ဆိုတဲ့အမည္နဲ ့စတင္မိတ္ဆက္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ကတည္းက SLI ဆိုတာရိွခဲ့တာျဖစ္ျပီး SLI = Scan Line Interleaving ကိုအတိုေကာက္ေခၚေ၀ၚခဲ့တာျဖစ္ျပီးသူ ့ရဲ ့ အလုပ္လုပ္ပံုကေတာ့ GPU (Graphic Processing Unit .....Graphic Card တိုင္းမွာ GPU လို ့ေခၚတဲ့အဓိ က Operate လုပ္ေပးတဲ့ chip ေလးရိွပါတယ္။) က Graphic Works ကို Group of Lines တစ္ခုစီအေနနဲ ့ခဲြျခမ္း စိတ္ျဖာ အလုပ္လုပ္ေစပါတယ္။ ( သေဘာကေတာ့ Graphic နဲ ့ပတ္သက္လို ့processing လုပ္ရမယ့္ data ေတြကို စံု၊မ ခဲြလိုက္ျပီး စံုေတြကိုသပ္သပ္တစ္လိုင္းနဲ ့အလုပ္လုပ္ေစတယ္။မေတြကိုသပ္သပ္တစ္လိုင္း နဲ ့ ့စုျပီးအလုပ္လုပ္ေစတာမ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။ ) Nvidia က 3dfx နည္းပညာကို ၂၀၀၁ ခုႏွစ္, April လ -19 မွာ၀ယ္ယူခဲ့ျပီးေတာ့ update အနည္းငယ္ျပဳလုပ္ခဲ့ျပီးေတာ့ သူတို ့ရဲ ့june 2004 မွာထုတ္တဲ့ Graphic Card မွာဒီနည္းပညာအေၾကာင္းကိုမိတ္ဆက္ခဲ့ပါတယ္။ SLI အမည္ကိုလည္း Salable Link Interface ဆိုျပီး definition ေျပာင္းခဲ့ပါတယ္။
ကဲ...ဒါကေတာ့ SLI နည္းပညာအေၾကာင္းနဲ ့Nvidia ကဘယ္လိုရယူခဲ့လဲဆိုတဲ့သမိုင္းေၾကာင္းျဖစ္ပါတယ္။ ခုကေတာ့ SLI ရဲ ့အလုပ္လုပ္ပံုအေသးစိတ္ကိုေျပာခဲ့ျပီးပါျပီ။ဒီထက္နည္းနည္းအေသးစိတ္ထပ္ေလ့လာၾက ရေအာင္......
SLI ကေတာ့ေအာက္ပါအဆင့္ဆင့္အတိုင္းအလုပ္လုပ္ေဆာင္တာျဖစ္ပါတယ္။
(1) SFR ( Split Frame Rendering) - Graphic frame တစ္ခုကိုအစိတ္အပိုင္းႏွစ္ခု
အျဖစ္ခဲြထုတ္ျပီးေတာ့ မတူညီတဲ့ GPU ႏွစ္ခုစီပို ့ပါတယ္။ SLI ကို သံုးဖို ့Graphic Card ႏွစ္ကဒ္လိုပါတယ္။ ဒါမွသာ SLI mode ကိုသံုးႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။
![]()  | 
| ဒါကေတာ့ SFR အဆင့္ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီမွာျပထားသလိုမ်ဳိး Graphic Card နွစ္ခုက GPU ႏွစ္ခုစီကို အပိုင္းႏွစ္ခုခဲြျပီးပို ့ပါတယ္။ | 
(2) AFR ( Alternate Frame Rendering) - GPU တစ္ခုက frame တစ္ခုလံုး processing လုပ္ႏိုင္ပါတယ္။ GPU တစ္ခုက current frame တစ္ခုကို processing လုပ္ေနသလို ေနာက္ GPU တစ္ခုကလည္း frame တစ္ခုကို render လုပ္ျပီး Process လုပ္နိုင္ဖို ့အသင့္ျပင္ထားပါတယ္။ တကယ္လို ့ ပထဆံုး frame ကို processing လုပ္ျပီးတာနဲ ့ ဒုတိယ frame ဟာလည္း rendering လုပ္ျပီး Processing လုပ္ဖို ့အသင့္ျဖစ္ေနပါျပီ။အဲသလိုပဲ..တတိယ frame ၀င္လာရင္လည္း render ကိုတစ္ခါတည္းလုပ္ဖို ့အ သင့္ျဖစ္ေစျပီး GPU အားတာနဲ ့processing လုပ္ႏိုင္ေစပါတယ္။ဒါကို 3-ways SLI လို ့ေခၚတာျဖစ္ပါတယ္။
![]()  | 
| AFR 3-ways SLI tech | 
AFR of SFR - ဒါကေတာ့ SLI ကို Quad လုပ္ျပီးသံုးတဲ့ system ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္လို ့GPU ႏွစ္ခုက SFR mode အေနနဲ ့Frame တစ္ခုကို Process လုပ္ေနခ်ိန္မွာ အျခားေသာ GPU ႏွစ္ခုကလည္း ေနာက္ထပ္ frame တစ္ခုကို SFR Mode နဲ ့ပဲ Processing လုပ္ေနျပီျဖစ္ပါတယ္။
![]()  | 
| ဟဲ..ဟဲ...GPU ေတြကလည္း CPU ေတြလိုပဲ Dual Core တို ့...Core 2 တို ့မ်ိဳး လုပ္နိုင္တယ္ေနာ္ | 
(3) SLI AA ( Anti-Aliasing ) ဒါကေတာ့ game performance ကိုထက္ကို image quality ကိုပိုေကာင္း ေစတာပါ။ ဒီ mode နဲ ့run မယ္ဆိုရင္ေတာ ့game ကိုေႏွးေကြးေစႏိုင္ျပီး ပံုထြက္ေတာ့ အလြန္ေကာင္းမြန္ ေစပါတယ္။ ရိုးရိုး Graphic Card တစ္ကဒ္မွာဆိုရင္ေတာ့ 4x (or) 8 x Anti-Aliasing mode ရႏိုင္ေပ မယ့္ SLI သံုးထားတဲ့ ကတ္ေတြမွာေတာ့ 8x,16x (or) 32 x နဲ ့ကိုယ့္စိတ္ၾကိဳက္ရႏိုင္ေစပါတယ္။ windows Vista မွာေတာ့ ဒီ mode ကိုမရႏိုင္ပါ။
SLI ကို PCI Card အေနနဲ ့ရႏိုင္တာျဖစ္ျပီး x16 PCI slots အနည္းဆံုးသံုးခုေလာက္ပါ၀င္ျပီး Nvidia 3-ways SLI ကို support လုပ္ႏိုင္တဲ့ motherboard နဲ ့အသံုးျပဳမွာသာအဆင္ေျပေစႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။
![]()  | 
| SLI သံုး မယ့္ Nvidia PCI x16 card အားေတြ ့ရစဥ္ | 
ဟုတ္ျပီဗ်ာ။ကတ္ေတြကိုစိုက္ျပီးပါျပီ။ ဘယ္လိုအခ်ိတ္အဆက္လုပ္မလဲဆိုေတာ့ Private Connector (သို ့) SLI Bridge တစ္ခုေတာ့လိုမွာေပါ။ ကတ္ေတြစိုက္ျပီး SLI Bridge နဲ ့ခ်ိတ္ေပးရပါမယ္။ တစ္ခု၇ိွတာက အဲဒီ device က PCI Bus speed ကို အသံုးမျပဳတဲ့အတြက္ mothberboard ေပၚက PCI slot က x8 ျဖစ္ေန လည္းကိစၥေတာ့မရိွပါ။ ျခြင္းခ်က္အေနနဲ ့Nvidia Geforce 66000, 7100 နဲ ့7300 series ေတြကေတာ့ SLI bridge မလိုပါ။
![]()  | 
| SLI Bridge အားေတြ ့ရပံု | 
![]()  | 
| 3-way SLI Bridge | 
problem ရယ္လို ့ေျပာရမယ့္အခ်က္တစ္ခုေတာ့ရိွတယ္ဗ်။သူက multi display ေတာ့မရဘူး။ monitor တစ္လံုး(သို ့) output device တစ္ခုနဲ ့ပဲ SLI ကိုအသံုးျပဳႏိုင္ေစမွာျဖစ္ပါတယ္။
Theory အရေျပာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ Game performance ကိုႏွစ္ဆပိုျမန္ေစမယ္လို ့ဆိုထားေပမယ့္ practical မွာေတာ့ ထူးထူးျခားျခားျဖစ္ေစတာေတာ့မေတြ ့ရပါဘူး။ တစ္ခ်ိဳ ့ေသာ Games ေတြမွာေတာ့ performance ပိုေကာင္းလာတာကိုေတြ ့ရျပီး 100% ေလာက္ performance တက္လာမ်ိဳးမရိွပါဘူး။
Hybrid SLI - ဒါကေတာ့ Geforce Boost နဲ ့Hybrid power နည္းပညာႏွစ္ခု ကိုေပါင္းထား တဲ့နည္းပညာ တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။
Geforce Boost နည္းပညာကေတာ့ Motherboard မွာပါတဲ့ on board video ကို 3D performace ပို ေကာင္းေစေအာင္ျမွင့္ေပးတဲ့ feature ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီနည္းပညာကို support လုပ္တ့ဲ motherboard ေတြကေတာ့အေျခခံအားျဖင့္ Nvidia chipset နဲ ့လာတာျဖစ္ျပီး (သို ့) Nvidia နဲ ့partner jointed ေတြျဖစ္ျပီးေတာ့ အဲဒီ Motherboard ေတြမွာ တကယ့္ Graphic Card အစစ္ကို install လုပ္ျပီးစက္ဖြင့္ လိုက္ရင္ on-board + graphic card တို ့ဟာ parallel SLI အျဖစ္အလုပ္တဲြဖက္လုပ္ေစျပီး 3D performance ကို ေကာင္းမြန္စြာလုပ္ေဆာင္ေစပါတယ္။
ဒီလိုတဲြဖက္လုပ္ေဆာင္တာမ်ိဳးကို Geforce 8400 GS နဲ ့8500 GT ကတ္ေတြမွာေတြ ့ႏိုင္ပါတယ္။
Hybrid power ဆိုတာကေတာ့ သင္ကတကယ္လို ့Game တို ့Graphical Software ေတြမ run ဘူးဆိုရင္
Graphic card ကိုပိတ္ထားျပီး energy saving လုပ္ေပးတဲ့အဆင့္ျမင့္ features တစ္မ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလို အေျခအေနမ်ိဳးဆိုရင္ေတာ့ motherboard မွာပါတဲ့ video supported chipset ကသာ ပုံမွန္ video ေတြအတြက္ operate လုပ္ေပးတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ Hybrid power သံုးဖို ့အကိုက္ညီဆံုး graphic card ေတြကေတာ့ Geforce 9800GTX နဲ ့ Geforce 9800GX2 အမ်ိဳးအစားကတ္ေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ အမ်ိဳးအစားကတ္ေတြမဟုတ္ဘူးဆိုရင္ေတာ့သင္ဟာဒီနည္းပညာကိုသံုးလို ့ရနိုင္မွာမဟုတ္ပါဘူး။
ဒီ Hybrid SLI နည္းပညာကအထက္ကေျပာထားတဲ့ Geforce Boost နဲ ့Hybrid Power နည္းပညာႏွစ္ခု ကိုေပါင္းစပ္ထားတာျဖစ္ျပီး ေတာ့ windows vista မတိုင္ခင္က OS ေတြ( Windows 200,XP ) တို ့နဲ ့အလိုက္ဖက္ဆံုးအသံုးျပဳႏိုင္ေစပါတယ္။ ဒါကေတာ့ Nvidia ရဲ ့SLI နဲ ့3-ways SLI နည္းပညာေတြအ ေၾကာင္းျဖစ္ပါတယ္။ ကဲ..ဒါဆို Cross Fire အေၾကာင္းဆက္ၾကစို ့ဗ်ာ။
Cross Fire
Nvidia ကတစ္ဖက္မွာသူ ့ရဲ ့graphic နည္းပညာနဲ ့အရည္အေသြးကိုျမွင့္ျပီး Graphic Card ေလာကကို စိန္ေခၚျပိဳင္ဆိုင္လာခ်ိန္မွာ AMD ကလည္းသူ ့ရဲ ့ATI chipset သံုးတဲ့ Graphic Card ေတြအတြက္ေျခ လွမ္းေတြေနာက္မက်ခဲ့ပါဘူး။ NVIDIA ရဲ ့SLI နည္းပညာ ထက္ကို ATI ရဲ ့ Crossfire ကသာသြားတဲ့ အဓိကအခ်က္ကေတာ့ Graphic Card ေတြရဲ ့GPU ေတြတူစရာမလိုပါဘူး ....တစ္ခ်ိဳ ့ေသာ setting ေလး ေတြ adjust လုပ္ရံုကလဲြျပီး GPU မတူတဲ့ Graphic Card ေတြအခ်င္းခ်င္းခ်ိတ္ဆက္ျပီးသံုးႏိုင္ေစပါတယ္။
Cross Fire နည္းပညာက ေအာက္ပါအဆင့္ေတြကို image render လုပ္တဲ့ေနရာမွာသံုးပါတယ္။
(1).Scissors: ဒါကေတာ့ SLI ရဲ ့SFR ( Split frame Rendering) နဲ ့လုပ္ေဆာင္ပံုသေဘာတရား
ခ်င္းဆင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့အတိအက်ေတာ့မတူပါဘူး။ Graphic Card ႏွစ္ကတ္ကို Cross Fire သံုးထားရင္ Graphic Card ႏွစ္ကတ္အနက္ GPU ပိုျမင့္တဲ့ Graphic Card က Processing လုပ္မယ့္ Screen ရဲ ့တစ္ ၀က္ကို ယူျပီး render လုပ္လိုက္ပါတယ္။ ျပီးေတာ့ေနာက္တစ္ကတ္ကလုပ္ေနတဲ့ က်န္ပံုရိပ္တစ္၀က္ render လုပ္ေနတာကိုစိတ္ရွည္ရွည္နဲ ့ေစာင့္ျပီးေတာ့ေနာက္ frame တစ္ခုအတြက္ကိုအသင့္ျဖစ္ေစပါ တယ္။ ျမန္တဲ့ ကတ္ေကာ ေႏွးတဲ့ကတ္ ေကာ speed အတူတူနဲ ့အလုပ္လုပ္ေစတယ္ဆိုရင္ ေတာ့ Performace ထိခိုက္ေစပါလိမ့္မယ္။ဒီေတာ့ ဒါကိုေျဖရွင္းဖို ့Cross fire မွာ Dynamic Load Balancing ဆို တဲ့ features တစ္ခုပါ၀င္လာပါတယ္။ ဒီ featues ကေတာ့ ပံုရိပ္ရဲ ့တစ္၀က္စီကိုခဲြျပီး GPU ႏွစ္ခုဆီကိုပို ့တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ပိုျမန္တဲ့ GPU ဆီကို ပံုရိပ္ရဲ ့၄ ပံု၃ ပံု(သို ့) သင့္ေလ်ာ္သလိုပိုၾကီးတဲ့အရြယ္အစားတစ္ခု နဲ ့render လုပ္ေစပါတယ္။တစ္ခ်ိန္နက္တည္းအျခား GPU ဆီကိုက်န္တဲ့ ၄ ပံုတစ္ပံုကိုပို ့ျပီးတစ္ခ်ိန္တည္း render process လုပ္ေစပါတယ္။ GPU ႏွစ္ခုလံုး တစ္ျပိဳင္နက္တည္း render & process ကိုတစ္ခ်ိန္္ တည္းအျပီးလုပ္ေဆာင္ေစတဲ့ feature ျဖစ္ပါတယ္။ ( GPU ရဲ ့speed ေတြကိုလိုက္ျပီး လုပ္ႏိုင္မယ့္အတိုင္း အတာကို သတ္မွတ္ျပီး processing တစ္ျပိဳင္နက္တည္းလုပ္ေစတာပါ)
(2) Super Tiling - ဒီအဆင့္မွာေတာ့ Screen ကိုပိုမိုေသးငယ္တဲ့ Squre Portion ( tiles ) အျဖစ္ကို ခဲြျခမ္းတဲ့အဆင့္ျဖစ္ပါတယ္။ tile တစ္ခုစီမွာ 32 X 32 pixels စီရိွျပီးေတာ့ Graphics Cards ဒီ tiles ေလး ေတြကို Handle လုပ္ေပးပါတယ္။ တကယ္လို ့GPU speed မတူညီတဲ့ Graphic Card ႏွစ္ခုကို cross fire လုပ္သံုးထားရင္ GPU ပိုျမန္တဲ့ Graphic Card ကအျခား GPU ရိွတဲ့ Graphic Card ထက္ကို tiles အမ်ားအျပားကိုဆဲြယူျပီး render လုပ္ႏိုင္ေစပါတယ္။
(3) Alternate Frame Rendering (AFR) - AFR ကေတာ့ SLI AFR နဲ ့လုပ္ေဆာင္ပံုခ်င္းတူတူပါပဲ။ တစ္ကတ္က video frame render လုပ္ေနခ်ိန္မွာက်န္တစ္ကတ္က ေနာက္ frame ကို render လုပ္ေန တဲ့ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ကိုဆိုလိုတာပါ။
(4) Super AA - SLI AA နဲ ့တူတူပါပဲ။ Super AA ( Anti-Aliasing) က Game performance ထက္ image quality ကိုပိုေကာင္းေအာင္စြမ္းေဆာင္တာပါ။ ဒီအဆင့္မွာေတာ့ Super AA ကို x14 အထိျမွင့္သံုး ႏိုင္ပါတယ္။
ွSLI လိုပါပဲ ....PCI Express Card (x16) ေတြနဲ ့လာတာျဖစ္ျပီး motherboard ကလည္း x16 PCI Slot ေတြျဖစ္ဖို ့လိုပါတယ္။ Motherboard ေတြက AMD/ATI (သို ့) Intel Chipset ေတြျဖစ္ဖို ့လိုျပီး PCI x16 slot ႏွစ္ခု (သို ့) ေလးခုေလာက္ထိပါဖို ့လိုပါတယ္။( Cross Fire သံုးဖို ့အတြက္)။ Crossfire သံုးထားရင္
အဲဒီ PCI 16x Slot ေတြက x8 နဲ ့သာအလုပ္လုပ္ပါတယ္။ (မွတ္ခ်က္အေနနဲ ့သတိျပဳႏိုင္ေအာင္ပါ)
Crossfire ကလည္း single Display ( monitor တစ္ခု (သို ့) output တစ္ခု) ပဲအသံုးျပဳလို ့ရပါတယ္။ Multi Dispaly ( monitor အမ်ားၾကီးခ်ိတ္ၾကည့္တာတို ့ဘာတို ့) မရပါ။
CrossFire မွာ မ်ိဳးဆက္ ( ၃ ) မ်ိဳးရိွပါတယ္။
- CorssFire
 - Native CrossFire
 - CrossFireX
 
1.CrossFire - ပထမဆံုးေပၚတဲ့ မ်ိဳးဆက္ျဖစ္ျပီး problem ႏွစ္ခုရိွပါတယ္။ ပထမတစ္ခုကေတာ့ Crossfire Edition လို ့ေခၚတဲ့ master card ကိုလိုအပ္တာျဖစ္ပါတယ္။ ကတ္ႏွစ္ကတ္စိုက္ျပီး CrossFire လုပ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ တစ္ကတ္က CrossFire Edition( ဥပမာ..တစ္ကတ္က Radeon X850 Cross Fire Editon ) ျဖစ္ရမွာျဖစ္ျပီးေနာက္တစ္ကတ္ကေတာ့ ရိုးရိုးသာ မန္ကတ္( Radeon X850 XT) ျဖစ္ရပါမယ္။ ႏွစ္ကတ္လံုးကေတာ့ Radeon X850 XT ျဖစ္လို ့မရပါဘူး။
ဒုတိယတစ္ခုကေတာ့ ႏွစ္ကတ္လံုးနဲ ့ခ်ိတ္ဆက္ရမယ့္ ၾကိဳးလိုတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒုတိယကတ္က DMS-59 နဲ ့
ပထမကတ္ ( CrossFire Edition ကတ္) က VHDCI ( Very High Density Cable Interconnect) နဲ ့ခ်ိတ္ဆက္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ေအာက္ကပံုကိုၾကည့္ပါ။
ဒီအမ်ိဳးအစား Cross Fire က Resolution ကို 2560 X 1600 အထိျမွင့္ႏိုင္စြမ္းရိွပါတယ္။
![]()  | 
| 1st Gen Cross Fire | 
![]()  | 
| ဘယ္ဘက္က DMS-59 ျဖစ္ျပီး ညာဘက္က VHDCI ( Cross Fire Editon ကတ္က ) port interface ေတြျဖစ္ပါတယ္။ | 
အေစာကေျပာခဲ့သလိုပါပဲ ....Cross Fire လုပ္မယ့္ ကတ္ေတြက GPU တူဖို ့မလိုပါဘူး။ဒါေပမဲ့ သူနဲ ့လုိက္ဖက္တဲ့ Series ေတြျဖစ္ဖို ့ေတာ့လိုပါတယ္။
(2)Native Cross Fire - ဒုတိယမ်ိဳးဆက္ Cross Fire ျဖစ္ျပီး သူလည္း problem ႏွစ္မ်ိဳးေတာ့ရိွတယ္ ဗ်။ ပထမတစ္ခုကေတာ့ master card နဲ ့ cable ဟာ bridge interface ( SLI bridged ) လိုမ်ိဳး သံုးရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အျမင့္ဆံုး resolution က 2560 X 2048 ျဖစ္ပါတယ္။
![]()  | 
| Native Cross fire X ရဲ ့ကတ္ | 
![]()  | 
| Native Cross Fire ရဲ ့Bridged Adapter | 
(3) Corss Fire X - တတိယမ်ိဳးဆက္ Crossfire ျဖစ္ျပီးေတာ့AMD/ATI Chip သံုး Graphic Card ေလးကတ္တစ္ျပိဳင္နက္ တည္းစိုက္ျပီး Native Cross Fire သံုးႏိုင္တဲ့ Cross Fire အမ်ိဳးအစားျဖစ္ပါတယ္။ ခ်ိတ္ဆက္ရတဲ ့connector နဲ ့Bridge ေတြဟာ Native နဲ ့အတူတူပဲျဖစ္ျပီး ကြာျခားခ်က္ကိုေတာ့ပံုကို ၾကည့္လိုက္ပါ။ Radeon HD 3870 နဲ ့ Radeon HD 3850 တို ့ဟာ Cross Fire X ကို support လုပ္ပါ တယ္။ Cross Fire X က AMD spider Gaming Platform ရဲ ့တစ္စိတ္တစ္ေဒသျဖစ္ပါတယ္။ Cross Fire X ကိုသံုးမယ္ဆိုရင္ေတာ့ motherboard မွာ ကတ္ေလးကတ္စိုက္ႏိုင္တဲ့ support လုပ္ႏိုင္တဲ့ motherboard ကို essential အေနနဲ ့လိုအပ္မွာျဖစ္ပါတယ္။
![]()  | 
| 3rd Gen Cross Fire X | 
Hybrid CorssFire X
ဒါကလည္း Nvidia ရဲ ့Hybrid နဲ ့အတူတူပဲျဖစ္ပါတယ္။ on board ေပၚက video performance ကို တကယ္ ့real graphic card စိုက္လိုက္တာနဲ ့parallel crossfire အေနနဲ ့လုပ္ေဆာင္ျပီး Game performance ကိုပိုျပီးေကာင္းမြန္လာေစပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ Hybrid Cross Fire X ကိုအသံုးျပဳမယ္ဆိုရင္ေတာ့ Graphinc Card ရဲ ့Cross Fire နဲ ့လိုက္ဖက္ မယ့္ Chipset support လုပ္တဲ့ motherboard ကိုသံုးဖို ့လိုပါလိမ့္မယ္။
ကဲ...ဒီေလာက္ဆိုရင္ Nvidia ရဲ ့SLI နည္းပညာနဲ ့AMD ရဲ ့Cross Fire နည္းပညာေတြအေၾကာင္းအ ၾကမ္းဖ်င္းနားလည္မယ္လို ့ထင္ပါတယ္။ အားလံုးပဲပညာဗဟုသုတၾကြယ္၀တိုးတက္ၾကပါေစဗ်ာ။
.jpg)










No comments:
Post a Comment