ITIL ( IT Infrastructure Library ) ကေတာ့ business operation အတြက္လိုအပ္တဲ့ IT operation ပိုင္းဆိုင္ရာ IT Service Management ျဖစ္ပါတယ္...ဥပမာ..ေျပာရရင္...Web server တစ္လံုး တစ္နာရီေလာက္ down သြား တယ္ဆိုၾကပါစို ့...business ပိုင္းဆိုင္ရာ impact ဘယ္ေလာက္ထိျဖစ္သြားလဲ...ဘာေၾကာင့္ရပ္သြားရတာလဲ...ေနာက္ထပ္ေကာ down ႏိုင္တဲ့ အေျခအေနနဲ ့root cause ေတြကိုတိတိက်က်သိ ႏိုင္ျပီလား..ေနာက္ထပ္မျဖစ္ေအာင္ဘယ္လို Precaution ေတြလုပ္မလဲ...ျဖစ္ႏိုင္တဲ့ risk ကိုအနည္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ေလွ်ာ့ခ်ရမယ္...စတဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြနဲ ့ITIL ကို လည္ပတ္ေနၾကတာျဖစ္ပါတယ္....
ႏိုင္ငံတကာမွာလည္း IT လုပ္မယ့္သူေတြဟာ ITIL ကုိနားလည္တတ္ေျမာက္ၾကရပါတယ္...EXAM လည္းရိွပါတယ္....အခုေလာေလာဆယ္ကေတာ့ ITIL Version 3 ျဖစ္ပါတယ္..ခုနကေျပာတဲ့အခ်က္အလက္ေတြ ကိုထပ္မံအေသးစိတ္လိုက္ရင္ ...Chanage Management, Incident Management, Problem Management...Requtest Management, Asset Management တို ့ဆိုျပီးေတာ့ sub categories ေလးေတြပါ၀င္ပါတယ္..တစ္ခုခ်င္းစီကို focus လုပ္တဲ့ team ေတြလည္းရိွျပီး team အခ်င္းခ်င္းခ်ိတ္ဆက္ အလုပ္လုပ္ေဆာင္ၾကပါတယ္....
အိုေက...ကြ်န္ေတာ္က ကြ်န္ေတာ့္ Lab ထဲမွာ အရင္ဆံုး Ubuntu Server တစ္လံုးကို Service Desk download  လုပ္လိုက္ပါတယ္....
ရသြားျပီဆိုရင္ install လုပ္ပါတယ္...
JBOSS Environment နဲ ့install လုပ္သြားပါတယ္...ကဲ..ေအာက္ဆံုးမွာျမင္ရတဲ့အတိုင္း http://localhost:8089/ နဲ ့login ၀င္ပါတဲ့...ကြ်န္ေတာ့္ lab ထဲက ip range က 192.168.4.xxx series ျဖစ္ျပီးေတာ့ ..Service Desk Server ကို 192.168.4.12 ဆိုတဲ့ IP ေပးထားလို ့အဲဒီ IP နဲ ့သတ္မွတ္ထားတဲ့ port 8089 နဲ ့၀င္ပါတယ္...
ကဲ...login box က်လာျပီ..တစ္ခါတည္းသူက default username နဲ ့password ေပးထားပါတယ္..အရင္ဆံုး default နဲ ့၀င္လိုက္ပါ...အထဲေရာက္သြားေတာ့မွကိုယ့္စိတ္ၾကိဳက္ျပန္ျပင္ပါ ....
ဒါကေတာ့ သင္အထဲကိုေရာက္သြားတာနဲ ့ေတြ ့ရမယ့္ UI ျဖစ္ပါတယ္....ဒီမွာတစ္ခုရိွတာက သင္၀ယ္ထား တဲ့ License ေပၚမူတည္ျပီးတစ္ခု်ိဳ ့modules ေတြကိုသံုးလို ့ရတာရိွသလို ...အခ်ိဳ  modules ေတြကိုသံုးဖို ့အတြက္ ေငြထပ္ေပးရတာမ်ိဳးလည္းရိွႏိုင္ပါတယ္...
Home က Dashboard ကိုေရာက္သြားပါတယ္...ဒီမွာကေတာ့ quick add task တို ့announcement တို ့ကုိလုပ္ႏိုင္ပါတယ္....
ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ task လုပ္ၾကည့္တဲ့ပံုစံပါ....
ကဲ..ဒါကေတာ့ Incident form ပါ ...ဒီေနရာမွာတစ္ခုရိွတာက ကြ်န္ေတာ္ က administrator မို ့လို ့ကိုယ္ ၾကိဳက္တာကိုယ္လုပ္လို ့ရတာပါ...သင္က incident response team က Member ဆိုရင္သင္နဲ ့ဆိုင္တဲ့ incident modules ကိုပဲ access ရမွာပါ....သင္နဲ ့မဆိုင္တဲ့ အျခားေသာ Problem တို ့..asset တုိ ့ကိုသင့္ အေနနဲ ့admin access ရနိုင္မွာမဟုတ္ပါဘူး.....
ဒါကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို ့Service Desk ရဲ  ့Setting ပိုင္းဆိုင္ရာေတြကိုျပင္ဆင္ႏိုင္ျပီး control လုပ္ႏိုင္မယ့္ ေနရာျဖစ္ပါတယ္....ဒီေနမွာ user ေတြ...groups ေတြ....အျခားေသာ အခ်က္အလက္ပိုင္းဆိုင္ရာေတြ ကို Manage လုပ္ႏိုင္ပါေသးတယ္....
တစ္ခ်ိဳ ့ေသာ အမ်ားဆုံးေမးေလ့ေမးထရိွတဲ့ အေမးအေျဖေတြကို robo technician ကိုတာ၀န္ေပးထားႏိုင္ပါတယ္...လူေတြကိုပိုသက္သာေအာင္လုပ္ေပးႏိုင္တဲ့ function ေတြေပါ့ ....
ကဲ..ဒီေနရာေန request လုပ္ႏိုင္တဲ့ပံုစံေတြကိုလည္းေတြ ့ႏိုင္သလို ...Email server နဲ ့ခိ်တ္ဆက္ျပီးေတာ့ Email ပို္ ့ျပီးအလုပ္ရဲ  ့အေျခအေနေတြကိုသိရိွႏိုင္ ..assign  လုပ္ႏိုင္ပါေသးတယ္.....ကြ်န္ေတာ္လည္း ဆက္ျပီး စမ္းလိုက္ဦးမယ္ဗ်...ေလာေလာဆယ္ေတ့ာ installation ပိုင္းနဲ ့basic management ပိုင္းဆိုင္ရာ ( ကြ်န္ေတာ္စမ္းျပီးသမွ်)ကိုဗဟုသုတအေနနဲ ့ေရးသားလိုက္ရပါတယ္...
အားလံုးပဲပညာဗဟုသုတၾကြယ္၀တိုးတက္ၾကပါေစ.....










No comments:
Post a Comment